مقالات

مهمترین عوامل موثر بر قیمت سرویس ناهارخوری

میز ناهارخوری

قیمت میزناهارخوری از چه عواملی تاثیر می‌پذیرد؟

کارشناسان چیدمان داخلی معتقدند بعد از مبل راحتی، میز ناهارخوری پر استفاده‌ترین وسیله منزل است. از طرف دیگر میز  ناهار خوری به لحاظ قیمت، بعد از مبلمان بیشترین هزینه را در بخش چیدمان داخلی به خانواده تحمیل می‌کند به همین خاطر قیمت سرویس ناهارخوری برای بسیاری از خانواده‌ها اهمیت زیادی دارد. اهمیت و توجه به میز ناهارخوری صرفا به دلیل کثرت استفاده یا قیمت آن نیست، این وسیله به لحاظ فیزیکی بخش قابل توجهی از فضای منزل را به خود اختصاص می‌دهد، به همین دلیل تاثیر زیادی در زیبایی و چیدمان منزل دارد. همه این موارد باعث می‌شود که سرویس ناهارخوری به یک عنصر موثر در رفاه، آرامش،زیبایی و هزینه‌های منزل تبدیل شود. در این مطلب مشخصا به عوامل مستقیم و غیر مستقیم موثر بر قیمت سرویس ناهارخوری اشاره می‌کنیم. اما قبل از آن تاریخچه کوتاهی از این وسیله مهم و ضروری در منزل.

پیشینه‌ای کوتاه از میز ناهارخوری

میزناهارخوری به این دلیل ناهارخوری نام گرفت که در اکثر فرهنگ‌های قدیم – که عمدتا زندگی بر پایه کشاورزی و دامپروری بود – ناهار خوردن مهمترین زمان برای گردآمدن کل اعضاء خانواده بوده است از همین روز باید فضا و لوازم مناسبی برای جمع فراهم می‌شد. میز ناهارخوری در خانه‌های بزرگ در اتاقی مستقل به همین نام قرار داشته است. به تدریج با تغییر سبک معماری و کوچکتر شدن ساختمان‌ها و خانه‌ها اتاق ناهارخوری از یک فضای مستقل و مجزا به بخش اصلی پذیرانی متصل شد و به تدریج در نزدیک‌ترین بخش به آشپزخانه قرار گرفت. طبیعتا با تغییر شکل فضای ناهارخوری میز و سرویس ناهارخوری هم تغییر شکل یافت و این تغییر شکل شروع تنوع قیمت‌گذاری انواع میز و سرویس ناهارخوری شد. بنابراین هر سرویس ناهارخوری به لحاظ تنوع قیمت تابع موارد مهمی است که به آن اشاره می‌کنیم.

ابعاد و تعداد اولین شاخص قیمت‌گذاری

میزناهارخوری می‌تواند برای تعداد مشخصی ساخته شود، یعنی به اصطلاح تعداد نفرات یا ظرفیت استفاده از آن یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت یک میز است. سرویس‌های ناهارخوری معمولا چهارنفره، شش نفره، هشت‌نفره و دوازده نفره هستند. طبیعتا به ازاء اضافه شدن هر نفر صندلی اضافه شده و ابعاد صفحه میز هم بزرگتر می‌شود. این اولین عامل تعیین کننده در قیمت میز است اما مهمترین عامل نیست. در مصنوعات چوبی عموما نمی‌توان یک عامل را به تنهایی به عنوان تعیین کننده قیمت قلمداد کرد چرا که قیمت نهایی یک محصول از ترکیبی از عوامل حاصل می‌شود.

میز ناهارخوری

نوع  مواد و  مصالح استفاده شده در سرویس ناهارخوری

اکثر سرویس‌های ناهار خوری از چوب ساخته شده‌اند و با وجود استفاده از مواد و متریال جدید در ساخت سرویس‌های ناهارخوری همچنان سهم چوب به دلیل قیمت مناسب، استقامت، زیبایی، تنوع طرح و استقبال مشتریان بیشتر از مواد دیگر است. سرویس ناهارخوری می‌تواند چوبی، فلزی یا با استفاده از مواد مدرن‌تر مثل چوب مصنوعی، پلاستیک‌های فشرده یا ترکیبی از این مواد ساخته شده باشد. این که سهم یک سرویس از مواد استفاده شده چقدر است می‌تواند در تعیین قیمت نهایی بسیار موثر باشد. حتی وقتی از سروس ناهارخوری چوبی یا فلزی صحبت می‌کنیم باز نوع چوب یا فلز در تعین قیمت موارد مشابه در یک رده بسیار تاثیرگذار است.

کیفیت و طرح ساخت سرویس ناهار خوری

طراحی و کیفیت ساخت اگرچه دو عنصر متفاوت از هم هستند که هریک را می‌توان جداگانه و مفصل بررسی کرد به دلیل نقاط مشترک زیاد در ذیل یک عنوان بررسی می‌شوند. یک طرح می‌تواند با کیفیت بالا، متوسط یا ضعیف ساخته شود. یک میز یا صندلی باکیفیت ساخت بالا هم ممکن است طرحی ساده، قدیمی یا ضعیف داشته باشد. هر دو (طراحی و کیفیت) ساخت در تعین قیمت نهایی یک سرویس موثر هستند و علت اختلاف قیمت‌های یک طرح با ابعاد و تعداد مشابه می‌تواند همین کیفیت ساخت یا نوع مصالح به‌کار رفته باشد.

از طرف دیگر طرح‌های جدید و خاص طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به طرح‌های کلاسیک و قدیمی دارند. معمولا در تولیدات صنعتیِ انبوه، هزینه‌های طراحی به‌صورت مستقیم به محصول اضافه نمی‌شود چون که تیراژ تولیدِ انبوه، این هزینه را پوشش می‌دهد اما در صنایعی که خط تولید تمام اتوماتیک برای آن وجود ندارد و بخش قابل توجهی از روند آن همچنان و مستقیما توسط نیروی انسانی انجام می‌شود (مثل صنعت مبلمان) هزینه طراحی مستقیم به قیمت نهایی محصول افزوده شده و طرح‌های جدید و مدرن (به نسبت شرایط مساوی تولید) قیمت بالاتری نسبت به طرح‌های قدیمی دارند.

برند سازنده سرویس ناهارخوری

کپی کردن طرح و مدل‌های پروفروش تقریبا در همه رده‌های صنعتی از لوازم خانگی گرفته تا پوشاک و غیره وجود دارد و صنعت مبلمان نیز از این قاعده مستثنا نیست. وقتی یک طرح فروش خوبی دارد صدها سازنده اقدام به تولید آن می‌کنند و در نتیجه تنوع قیمت و حواشی پیرامون آن شکل می‌گیرد و به تدریج بسته به سطح برند تولید کننده قیمت همان محصول پلکانی کاهش می‌یابد که ممکن است با کاهش کیفیت نیز همره باشد. اما برندهای بزرگ و معتبر صنعت مبلمان معمولا طرح‌های سایرین را کپی نمی‌کنند به همین دلیل یک طرح نو و خاص در یک برند معتبر قیمت بالاتری نسبت به تولید کنندگان کارگاهی ناشناخته دارد. طبعتا علاوه بر کیفیت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش برندهای بزرگ در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

میز ناهارخوری

بهترین روش استعلام قیمت سرویس ناهارخوری

با توجه به مواردی که برشمردیم قیمت یک سرویس ناهارخوری تابع یک عامل تنها نیست و برای استعلام قیمتِ درست باید همه موارد را در کنار هم بررسی کرد. امروز با گسترش اینترنت به همه ابعاد زندگی و کسب‌وکارT نیازی نیست برای استعلام قیمت یک ناهارخوری متناسب با منزلتان، دهها فروشگاه را زیر پا بگذارید، کافیست به سایت‌های معتبر فروش مبل مراجعه کنید و علاوه بر مشاهده قیمت توضیحات فروشنده را با دقت مطالعه کنید، در هر جایی که احساس کردید سوالات بیشتری دارید یا توضیحات به اندازه کافی نیست، تماس بگیرید، پیام بگذارید و اطلاعات بیشتری بخواهید.

با این شیوه نه تنها در وقت خودتان صرفه‌جویی می‌کنید، به دور از تنش و خستگی که معمولا مغازه‌گردی در خیابانهای پرترافیک ایجاد می‌کند، می‌توانید در کمال آرامش نحوه پاسخگویی و ارائه اطلاعات فروشنده را نیز محک بزنید و پس از خرید سرویس خودتان را در منزل تحویل بگیرید. این یک شیوه کارآمد با سود دوطرفه است. یک خرید آسان، مطمئین و مقرون به‌صرفه که هم خریدار، فروشنده و تولید کننده از آن منتفع می‌شوند. نگاهی به بخش سرویس‌های ناهارخوری آی‌تی‌مبل بیندازید، اگر سوالی بود همکاران ما پاسخگوی شما هستند.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *